Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Friday 15 November 2013

#throwback kursus COC



Assalamualaikum
masa 7-10 nov haritu aku babat rono and manb pergi kursus coc
COACHING OF COORDINATING
yaaa cemana boleh terpilih??
because tahun depan aku Pen, Ketua Asrama
pergh nk bajet sikit hahaha
ni joining of semua SBP seluruh malaysia
satu sekolah satu wakil...
series best gilaa

aku dapat rumah kuning *memangjodohakuTK*
babat merah rono hijau manb biru
and fyi aku jadi penolong ketua rumah kuning :D
hahaha...lawak gila mcm mana aku leh tetibe nk jadi
this is my captain
nama dia wan
sumpah pekat gila cakap utara dia sampai aku perli
""ehh cakap melayu tak leh ke""
sorrry wan hahaha


and then kite org pergi naik van cikgu yg ikut uztazah akma
mintak2 laa dia x cam aku
sebab harituh aku and adek dorm tgk movie guna laptop kat dorm
hahaha tgok citer the lagend of hostel student *lagendabudakhostel*
tetibe ade laa pulak budak kantoikan

sampai2 jee teros daftar...and then solat and unpack barang
aku nye dorm terpisah ngan babat so terpaksa laa aku turun aras satu kalo nk mandi
yee la toilettries share kann
its okayh
takkan laa 24 jam nk berkepit ngan babat
alhamdulillah x sama dorm...dapat aku menimba kawan baru...
fyi aku dapat dormate yg paling gempak..
tak tahu laa ade yg lagi gempak
 iman(semsas) athirah(sultaniskandar)lisa(sainsjohor) syira(interkuantan)asma(semasyur)ain(ssp)fatin(insta)sabrina(sakura)

sabrina tak de dalam gambar
naseb laa jadi f2 kat situ
tapi dormate aku nice comel and magnificent :D
 malam datang tuh kite org ice breaking pastu kenal2 dormate
tanya laa sapa dorm leader??
ehem2 tahu laa jawapan nya kan AKU :3
hahahasemua org diam jee aku riuh kan laa suasana
tirah jadi PKD hahha

then malam tuh berkenalan bila daa balik hostel
ade yg jumpa kat tandas laa ade yg jumpa kat bilik iron laa ade yg jumpa kat musolla laa
macam2...
ni kawan aku >.< kawan yg aku baru jumpa and akan ingat selamanya
Sue... :3
comel muka mcm senior STJ dulu...dia aku jumpa kat tepi musolla
then best la borak ngan dia banyak cakap


so ini koleksi kawan kat sehebat...wahaha...
then esok nye kite org ade majlis perasmian..best laa budak sehebat niyh
banyak tarian and die org x malu nk persembahkan
pastu ade ice breaking lagi..yg ni ice breaking keseluruhan laa
kite org nyanyi lagu putih2 melati
banyak method penceramah guna
disitu laa aku jumpa syaza,iffah, tgk aku x lupa org tau haha

this is syaza..comel budak STF *sekolah mama*


so daa ade kawan STF haha
then break pergi DM makan
bila makan kat DM aku daa x ikut babat daa oleh sebab daa ramai kawan
SBP friends memang friendly
ade je satu dua yg sombong sebab nama sekolah yg dibawa tuh takut jatuh maruah
tak pee laa STJ mana ade nama pown so x salah kalo nk berkawan ngan semua org wakakaka

then slot diteruskan dgn perancangan mini karnival
memang best pon thun depan nk buat kat STJ laa
ceria sikit rumah2 kat STJ
masa niyh laa pemilihan KR and PKR
and aku bangon ngan wan terus volunteer jee
kalo pilih2 ni leceh daa la masa peruntukan sejam jee nk rancang sukan lagi
sebaik ade cikgu sufian and cikgu husaini *cikgu hellboy*
hahaha kiddding laa
 so this is what we got busy gila aku ke hulu ke hilir jadi urusetia
aku kalo daa jdi PKR kene laa bertangungjawab terhadap rumah

ni budak bicara berirama

ni urusetia audio

ni urusetia penyambut tetamu and juri
and cikgu yg encem tuh nama dia cikgu Sufiyyan

then malam pulak pengurusan asrama
memang kene torture gila ngan cikgu Yazid
pastu kantoi laa ade sekolah hantar wakil KR and PKR 
sebaik STJ x kantoi sebab STJ x dikenali so tidak ditanya laa 
COC and KESUMA memang beza laa
tapi best laa malam tuh x ngantok
org sebelah aku da tido daa
aku banyak belajar bende baru and tahun depan aku nk try ubah asrama

and aku banyak kongsi2 and pelajari drpd asrama sekolah lain
thanks banyak2 korang sedikit sebanyak dapat menaikkan STJ lagi insyaAllah

on Saturday..
mcm biase kat asrama org lain ade Inspection so kite org buat modus operandi ni kat
budak f4 and f2 sehebatt
bestnyee dorm baru sekolah baru...

then on the evening
baru laa Mini Karnival bermula
best tak terkata lagi2 kat station rumah kuning sebaik kite org kat foyer depan lobby
*pergh ade lobby*


satu2 nyaa station yg penuh gila org..hahaha aku daa la MC masetuh ngan wan
pergh memang tercungap gak laa nk bercakap haha
kite org pegang tarian kebudayaan
babat menari tapi masalahnyaa masa nk amik kumpulan merah tetibe batery abis
sorry battt :3

memang ramai viewers la cikgu2 lagi budak rumah lain pown ade
paling meriah laa katekan
tgk KR PKR laa kann ahhaa *bajett
then acara penutup pon best gak
sementara tunggu VIP dtg rasmikan hadiah
kite org sorak2 ikut rumahh
alaa macam kat STJ laa
hahhaa ni semua KR rumah hijau yg start dulu pastu
yg lain semua ikut dari rumah merah kuning sampai laa biru
best laa tapi laki jee yg sorak2 niyh perempuan take part pown tepuk tangan
hahhaa
best laa pulak rindu pown ade bila throwback >.<
walaupown kuning x menang satu hadiah pown tapi acara kuning laa paling gempak
best sesangat...

then malam ade dinner..
ngan menteri besar johor
cc to them sebab belanja kite org
aku dtg awal dpt laa tmpat duduk then2 tengok babat berdiri sorang2
x de tempat duduk aku kesian kat dia so aku cari cikgu yg bertugas and kata kite org x de tmpat duduk
so terpaksa cikgu halau budak2 sehebat rasa akward kot tapi last2 ramai jugak yg kene halau
sbb bukan aku and babat sajoo ramai lagi x de tmpat duduk
so kite org satu meja ngan aisyah...
so berkenalan laa satu meja...x best laa kalo meja ngan org yg sudaa kenal
so ade laa hikmahnyee

then bila daa bosan gila duduk dlm dewan VIP 
aku ngan babt senyap2 kuar mencari udara malam
pastu jalan2 hahaha
bila masuk balik dwan ade persembahan joget oleh budak sehebat
ehh die org ade band sendiri tau nama band tuh NEOS
budak2 pbs laa

then malam tuh tired gila packing lagi utk esok
mcm2 laa bila daa setengah jam nyenyak  tido tetibe fire drill pulak
seriusly letih gillos..kene laa lintang pukang lari sebab latihan kebakaran tuh
sebaik dormate2 aku x tercicir kalo x aku kene naik atas aras 3 pastu kejut die org
ye laa KD kann nk wat cemana 
pastu daa abes smbung tido balik

esoknyee ade ceramah pasal AAT ..
sekolah KUSES menang tahun lepas sebab tu die org present
best laaa tahu pasal asrama die org

then slot rumusan semua suruh aku buat conclusion naik pentas pastu aku on jee
tapi ade budak tuh nama dia Aini nk conclude so terpaksa kasi dia
amik laaa hahaha...

pastu slot terakhir penutup huhuuuhu sedeyh gillos
ade persembahan kebudayaan jepun drpd SEHEBAT pergh mengancam gila laa
terbaik kott sensei die org yg ajar
maklumlaa STj ade german arab and mandrin jee

pastu daa abes semua amik2 gambar
ade yg menang KD terbaik dorm terbersih rumah terbaik
macam2 laa 
#tahniah korang :3

pastu ni laa masanya nk bergambar and org yang aku nk amik gambar tuh x jumpaa sedyh jee
hahah x pee laa amik gmbar nga STJ jee laa
and ini laa masanya nk pass2 flyers..semua daa hantar kecuali kat Saser
babat x hantarkan sbb dia x jumpa
ape laa babat niyh
kesian flyers mira #sorry mira

thats All i wanna share seriously bende aku takkan ingat adalah persahabatan kat COC
walaupon jumpa 4 hari...
semoga kita berjumpa lagi yee SBPians...
good luck jugak SPM tahun depan batch 1014 awesome!!

sorry x banyak gambar sebab kualiti gmbar x best laa
sebab tak bawak DSLR mase tuh mama x kasi
so terpaksa pinjam Shitake's camera
cc to shitake!!

ADIOS :3

No comments: