Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Sunday 3 November 2013

from Penang to Perak

Assalamualaikum
yahhh finally home after  whole depavali holiday I used for having a family day
Family day with keluarga Audit Negara
of course best..
selama 4 tahun bapak aku dpindahkn situ
aku 3 kali jee join sebab ade satu thun tu bapak aku pergi haji
actually aku ade agenda tersendiri setiap tahun bila gather family day audit
(usha this guy act)
hahaha...leave it who he is
Its my always secret

act its a little bit boring when my
2 elders brother didnt join us
busy with SPM and exam

but its okayh with mama ayah and farid
so whole day Im busy with DSLR taking picture
hahaha..

aku terpaksa balik awal
rabu malam ayah amik kat sekolah
so ramailaa yg daa start tanya when aku pakai baju outing
terpaksa laa jawab satu2

okayh the journey begin
of course I'll share with you guys

Day 1: Thursday
gerak dr rumah pukul 10..
memang lama laa perjalanan..
sebelom sampai pulau..
kereta aku diangkat naik ferri..
ASAL X LALU JAMBATAN?
ayah kata nk kelainan sbb selalu naik jambatan
okayh in ferri >.<
okayh baik diaam*

arghh tetibe aku rase adik aku annoying masa niyh
ade la sebab nyee..
kalau ade dedek kann best..boleh jd photographer aku
nk harapkan adek aku? #low quality

then daa sampai late evening laa jugak
sebaik musafir dpt laa solat jamak
tapi tertinggal volley ball laa
pastu check in hotel..
nama hotel dia PARADISE RAINBOW
serious aku teringat Ue masa tuh..
hambarr~
 habis check in
pukul 7 tuh kite org terus pergi makan..



agenda mata melilau di meja VIP
wahh daa kantoi niy
mcm biasa laa cari SA aku
akhirnyaaa jumpaa
tapi dia x mengadap
He wearing green!!
 then aku ajak mama tengok swimming pool dia
not bad kecik jee tapi sebelah tu pantai laa


then2 ayah ade mesyuarat
so duduk bilik jee laa
aku and mama sampi kol 1 layan LOVE YOU MR. ARROGANT kat tonton

second day: Friday
ade trip keluarga
pergi rumah P Ramlee and shopping jeruk
eventhough daa pergi suata masa dulu tapi aku still lupa rumah P Ramlee cemana


then situ jugak aku start annoy ngan adek aku
sumpah rasa mcm nk suruh bas tinggalkan dia jee
pastuh jalan2 beli jeruk..
banyak betul jeruk kat penang
and then pergi shopping


then balik..penat gila..
die org solat jumaat
aku and mama lepas daa abis jamak terus bukak tonton
tengok cite LOVE YOU MR. ARROGANT
pastu kol 3 ade sukaneka
dua tahun lepas aku rumah biru
tahun ni aku rumah merah..
amik feel melewar jap
hahaa...tapi slack nyee hujan
so category budak kecik jee sempat buat
adek aku banyak bawak hadiah
sumpah jeles

 sebaik ade ice cream peneman duka

then bila hujan aku terus balik bilik
then online
pastu kite org ajak ayah lepak kat Ferigghi
pastu jalan2 kat hotel yg pernah jadi babak dlm Mr Arrogant
pergh teruja..
pastu lawat HARD ROCK CAFE pulau pinang


then cepat2 balik hotel utk dinner malam niyh
pastuh daa sampai bilik, mandi..
memang running of time laa
and then dress up
tema malam tuh glitch and glamour
so pakai jee la ala2 glamour sikit
daa laa masuk lambat..
semua org pandang pulak tuh
sebaik laa ade tempat duduk
*vip*wakaka...malu laa duduk depan
well nk wat cemana
and daa lama tuh baru aku perahsan SA duduk di meja VIP sebelah aku
tapi aku x menghadap dia
so terlepas nk ushaa lagi
then ingatkan nk balik bilk ngan mama and farid
but kene tolong ayah jadi juri karoke...
tu laa susahnya jadi org suara sedap *cehh
then daa abis terus amik gambar

 
third day: Saturday
pagi tuh breakfast lambat sikit
then jalan2 pantai before check out


then mama teman farid swimming while me pack my things
tepat kol 12 kite org check out and makan dulu
mengharap jumpa SA tapi dia blaa dulu..
okayh bYE:( see you next cuti kalau x busy ngan SPM :(

then berangkat ke Perak..pergi rumah org kawin
kawan ayah punya anak
alaa geng alumni sekolah ghaffar baba
then berangkat ke Lost world Hotel..


yay
esok tuh birthdaay farid thats why laa mama bwk gi situ
dear Farid you kira untunglaa dpt birthday present
malam tuh pergi hotspring
tapi ade misunderstand and complicated thing...
so yg dpt masuk aku and farid
kite org mandi air panas...best laaa


then tidooo...
harini aku gembira gila sebab dpt menjejakkan kaki disini
then aku baru dpt tahu markah aDD aku...
Alhamdulillah ya Allah


bersyukur aku...
lena gila aku tido malam tuh
pukul 12 aku kejut mama...
nk prank farid
dia sgt x sporting pastu bangon marah2..kay finee

next...yay..
baru laa pergi the real Lost world of Tambun

 banglaa sgt over bila bergambar

kite org mengambil langkah bijak utk tidak membasahkan badan dulu...
kite org pergi main arcade..then roller coster..


pastu pergi Petting Zoo


then baru mandi manda
#bittersweet memory when daa beratur panjang
nk naik yg tinggi panjang tuh sekali2
ade lifeguard dtg "dik seluar niyh x leh pakai"
aku daaa watta shi***
ckp laa awal2 bongok tol...sebaik deepavali...daa sah kell

then terpaksa mandi tempat lain...sian adek aku beratur jugak..
ingat nk naik ngan aku
daa aku kene tahan nk wat cemaana
then mama suh balik..
pastu tukar kat rest room..
and have a shopping there..
aku kann minat teddy bear so aku beli laa kat situ

then balik...
singgah kat RnR Tapah
guess what..jumpak cikgu Amira
#akward gila..seriously, aku beranikan diri salam dia
aku rase cikgu pown malu nk jumpa aku
sungguh kecil dunia..
jupa kat perak lak tuh..hahaha

then miss tengok bola..
harini Pahang vs Kelantan
daa la Final
aku mesti laa sokong kelantan #GKG
sebaik ade twitter...
so tahu laa perkembangan bola..
then singgah kat RnR solat and terus cari KFC..
thank God KFC ade Tv...
memang x puas hati kalo tengok Tv tetibe Pahang goalkan satu jaring...
pergh menyirap...pastu teross blaa balik umah
and I arrived safely...

thats all my holiday story...
bestnye classmate aku pergi hangout sesama...pastu post gambar bagi aku jeles laktuh
kay fine aku pown nk post gambar jugak tak kira

FOR MORE PICTURE LOG ON TO :
https://www.facebook.com/farahizzati.rosman/media_set?set=a.755771884437951.1073741836.100000154409232&type=3

ADIOS :3

No comments: