Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Sunday 8 February 2015

Sembang

Assalamualaikum and salam semua
masa tengah browse instagram;

Kak Heni, "mari sini kakak tengok in boypren farah"
Me, " huh? mana ade boypren. tak main ahh"
Kak Heni, "yelah tu farah"

she's my maid...
dah kawin but bercerai bertahan utk setahun dah ade baby
tapi kene tinggal kat Indon

sungguh lawak lah aku ade boyfriend 
bercinta pon x reti amik hati lelaki pon jarang sekali
aku x reti bersosial niyhhh
tapi bersocial aku reti (huh?) 

berdosa couple2 niyh bukan minat aku
aku nak further study dulu and hope to find my Mr. Right masa dekat oversea
tapi masa aku lower form dulu (cinta monyet)
aku pernah inat kat sorang niyh...
ntah laa I dont have any gut to berterus terang...x reti ahh
membazir masa jee pon and sebab tuh ahhh keputusan peperiksaan aku dulu teruk
sibuk kejar dia tapi dia x kejar kau pn weyh
so masa upper form Im a lover proof hati aku sgt tebal utuk suka kat mana lelaki
bak kata Yuna; "ohh lelaki...Tak gunaaa...ku berikan semuaaa..."~~~
baik study kejar SPM
and masa tuh laa aku terfikir
"waaaahh aku daa matured ahh" 

so my nasihat is:
perassan suka itu fitrah tapi wajarkah kita menyalahgunakan fitrah itu ke
kancah kemaksiatan. Daripada kita membazir masa buang duit dan tenaga
bercinta lebih baik kita gunakan masa itu utk mencari keredhaan Ilahi.
Cari cinta Allah dulu baru seek for cinta manusia.
tak sedeyh ke kau couple pastuh dia putus and tahu2 pulak couple kau secondhand thirdhand
fourthhand orggg
haishhh sedeyh nyeee...

then perbualan diteruskan dengan ;

Me, "kak heni masa Farah naik AirAsia pergi Kelantan kan, Farah tengok ade abg pramugara tuh hensem tahap dewa!"
Kak Heni, "terusan? mengapa tidak mahu berkenalan? minta FB nya ka?"
Me, "haish ape laa Kak Heni niyhh"
Kak Heni, " percuma laa farah ni"
(percuma=siasia)
Sila rujuk : http://nowifeelyoungwildandfree.blogspot.com/2013/11/leaving-kelantan.html

haaah percuma masuk neraka ade laa
alaa hai maid aku ni pon ckp laki hensem jee suh berkenalan...
aku niyh suka perhati jee x suka nak capub2 niyh hensem tahap dewa mana pon 
x de makna dee aku minat

memang laa aku suka tgok org hensem 
hensem kan keindahan Allah so ape salahnya menikmati keindahan Ilahi kaaann
tapi x de laa smpai ank approach buat malu jeee
tapi fact# : aku akan layan drama or movie kalau pelakon dia hensem2 je kbye !

okayhh thats all aku nak kongsi...

ADIOS :3

No comments: