Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Saturday 7 February 2015

how's your future?

bang bang bang
Assalamualaikum haa terkejut takk hahaha
okayh talk about life.
we are not very perfect to live in it.
senang nak jadi susah dan susah nak jadi senang
#fact

Now talk about F U T U R E
okayh so now dalam kepala aku, 
aku daa takut nak amik medic
betul ckp bapak aku;
"Farah ni susah nak buat keputusan tapi bila sampai keputusan tuh memang betul2 precise"
bapak aku ckp laa x tahu  laa betul tak.
so then aku terminat pulak dekat bidang psychology.
kononnya nak jadi motivator nak motivate org
kawan2 aku ckp aku berpotensi sebab aku suka sgt bercakap
melawan pun suka pun aduii...

tapi a great tentangan from my family entahlaa
abg2 aku ckp amik laa course yg teguh masa pre U
degree nanti buatlaa minor.
betul jugak...tapi nak amik ape?
medic aku daa takut daa sebab susah kemain. budak2 yg snggup
memperjudikan hidup mereka saje yg bleh amik medic niyh
bayangkan:
kau on call pastu x de masa nk built life as a human kau jugak nk kawin
nak honeymoon kau jugak nak jalan2 and many wonders kau nak try (mcm dekat wishlist aku tuh)
and aku rase doktor takkan dpt free time nak buat tuh
hidup mcm robot. then kalau kau silap diagnose penyakit tuh
ntah org tuh berpeluang hidup ke tak. susah bro
tengok tak cerita korea Good Doctor....
hmmm I wish I can be like Park Shi On
eventhough autisme tapi ade kelebihan menghafal yg over sgt tuhh
itu kalau aku cmtuh
ketahuilah ; Im only humannnnnn~~~~


so buat masa sekarang niyh aku tgh busy menilik future 
mengushaa future....
entahlaaa...nak buat istikarah pon x de pilihan lagi
tapi buat jee kalau aku tido awal
hmmm kalau tido lambat mmg x tahu laa bangon pukul berapakan  
UPU pon x isi lagi. takut ahh nk isi. skang niyh tengah alert ngn scholar
yelaa menanti je scholar. Nak blaja overseakan
aku bukan nya Ale`. Kalau ade bapak banyak duit mcm dia pon boleh gak

so nasihat aku:
jangan ikut ckp org sesungguhnya mereka hanya syaitoon haha
do whatever you like
they cannot change you but only you can :)

please doakan aku temui istikarah aku
bukan Mr. Istikarah auuw 
my journey is way too long

masa tuis entry niyh, teringan Ustad Muslimin ckp:
"perempuan niyh blaja pandai2 pon ke dapur jugak, tak mcm tuh Izzati"
peh masa tuh deep laa jugak sebab dia laa pandang aku n whole class watching at me
and I was like "huh?"
sebab maybe dia tgok meja aku tuh serabut ngn perkataan IRELAND kot
semoga ustad x buat kat budak lain ahh
ape laa ustad niyh suka downkan orang...hmmm

thats all from me :)

ADIOS :3

No comments: