Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Wednesday 31 December 2014

New Year post

Assalamualaikum....
In the next few hours maybe a few minutes
we will be starting to leave 2014 and live 2015
so I would like to wish you guys HAPPY NEW YEAR
yay. yay. yay. *clap hand*

bersyukur laa kita dapat merasa tahun baru niyh
bnyak bende yg aku daa lalui sepanjang tempoh 2014 niyh
Malaysia pon sama daripada kehilangan MH370, crashing of MH17,
Banjir yang paling teruk, Kemalangan jalan raya yg paling buruk,
crashing of Qz8015 macam2 laa. a great condolence for all yg terlibat

Ingat laa ini semua ujian kepada kita

"PATUTKAH MANUSIA MENYANGKA, MEREKA AKAN DIBIARKAN DENGAN HANYA BERKATA,'KAMI BERIMAN'
SEDANG MEREKA TIDAK DIUJI(DENGAN SESUATU CUBAAN)? DAN SESUNGGUHNYA KAMI MENGUJI ORANG2 
TERDAHULU DARIPADA MEREKA, MAKA(DENGAN UJIAN DEMIKIAN), JELAS APA YANG DIKETAHUI OLEH 
ALLAH TENTANG ORANG YG SEBENAR2 BERIMAN DAN JELAS PULA ORANG2 YANG BERDUSTA"

(al-ankabut:2 dan3)

Allah nak test kalau ade ujian, dia ni akan tunduk dan patuh lagi pada Allah
ataupun nak menyalahkan Allah. hanya org yg kuat saja yg boleh digelar org yang beriman
walaupon aku x perfect tapi deeply im trying to be perfect. And aku sedang dlam proses 
memahami ayat tuh sebab ayat dia sngat deep masa aku first2 baca and at the mean time masa tuh
aku sedang diuji ngan sesuatu. Now I know that Allah words is all truth

so tahun baru azam baru...
tahun niyh aku nk kumpul banyak2 duit supaya dpt melancong n shopping oversea
and supaya dapat tick wishlist aku. Aku jugak akan berusaha bersungguh2 utk menang tangan and prepare
semua temuduga2 scholarship. Aku jugak nak amik result SPM dengan gembira and aku nk terima ape yg Allah da
takdir kan utk aku. Kalau kejayaan itu milik aku maka Ya Allah kau permudahkanlah :)
aku jugak nak jadi lebih baik daripada tahun 2014
aku nak kurangkan social network and nk jadi org yg menghargai persahabatan
aku jugak nak jadi org yg tak tinggal suruhan and berusaha jadi yg terbaik
biar muka tak boleh nak putih tapi sekurang2nya aku boleh berusaha utk putih kan hati
aku juga berhasrat nk share cerita hidup aku dalam blog niyh InsyaAllah :D
and semoga tabiat buruk aku dan jam biology aku yg skang niyh slalu buat pagi jadi malam malam jadi pagi,
semoga berubah laa utk tahun depan...
banyak jugakkan azam aku doa jee laaa dapat dilangsaikan

Aku gembira sangat sebab bila tengok kedai baju sekolah I was like;
"hmm baju sekolah? Im not high school girl anymore:D"

so guys be good to others in return others will be nice to you
semoga memori 2014 akan sentiasa terpalit di ingatanku walaupun ianya pahit dikenang sukar dibuang
lama kelamaan ianya akan mewangi di dalam ingatan ku
(ayat mcm tegah angau)
kecik besar kecik besar jeee masa
yay next year 18!!! dah dikira dewasa bagi org kebanyakkan di malaysia..
btw guys,suka nak mengingatkan;

jangan bazir masa sebab Allah pernah bersumpah dengan masa...
"gunakanlahhh masa yang ade dengan sebaiknya"-manghani masa bernasyid-

dalam pada kita sedang bergembira menyambut tahun baru,
bersederhanalah dan ingat laa mangsa2 banjir...

There's nothing you can do to change the past but you still can
change whats in the future

thats all from me thanks for reading 
ADIOS :3

No comments: