Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Friday 12 July 2013

Marhaban ya RAMAdhan

Assalamualikum semua...
Alhamdulillah first of all sebab kita masih diberi peluang utk jumpa RAmadhan
dalam tahun 2013 niyh


okayh ni laa doa yang aku cari2...
tu laa banyak sangat makan semut sampai doa simple daa lupe

okayh...Ramadhan pown ade azam..bukan setakat tahun baru jee
"Ibadah aku high level, Pelajaran aku diutamakan"
paham tak??
okayh mesti tak...
means, aku nk buat sebanyak ibadah yang aku mampu
and for the mean time study for UB2
get it?
futhermore nk dpt puasa yg khususul khusus...
hhahaa..pelik x? tanya laa imam muda fatah ape bende tuh....

malam first ramadhan mesti kene terawih..
and aku sangat bertuah and STJ sangat bertuah sebab
dapat dengar ceramah yang cool drpd Imam Muda Fatah...
pastu dia jadi imam first terawih :D
actually dia daa banyak kali datang STJ...
tapi ni first time utk tahun ni...
maklumlaa rumah dekat boleh laa dtg selalu...
from the ceramah,
I got many knowledge and was called to improve myself sempena bulan mulia niyh
dia ade ckp,
*jgn ejek orang yang nk berubah ni,kalau dia x jadi berubah sebab kau, kau akan tanggung dosa dia sampai dia mati*
speechless dengar ayat tuh...pedas gillos!
sentap...aku harap budak lelaki STJ dpt amikkan iktibar laa yeee
lain kali kalau nampak orang tuh nk berubah,
jgn nk booo, laukkan jee...
cuba korang pulak yg try berubah..

so jgn laa ejek org nk berubah malah kita sokong atas perubahan dia 
okayh!
*sesungguhnya tiada malam seribu bulan sebaik Ramadhan*

If I can I dont want to skip a chance to perform terawih...

Okayh HOW WAS ABOUT MY First DAY FASTING MEMORY...
okayh for me it happens too fast but this is the moment that we wait
although we always said: oh Raya come on...where are you...
when the Ramadan will go??
okayh I admit that once I said it long time ago
but now it was getting vice versa...

know what???
I getting up 5 o clock in the morning just to have my first sahur....
dekat DM masa tuh makanan best...tapi daa abes
baru aku tahu yg start sahur pukul 4 pagi
gilo!!! 
kita disunatkan melambatkan sahur tapi mempercepat berbuka
x ke gituu??
memang x banyak rezeki laa pagi tuh...
accept jee laa...actually aku bangon awal jee pukul 4.45 daa bangon
tapi aku rajin nk mandi dulu kann...nk wat cemano
pagi first ramadhan daa buat cikgu marah...
sedih betul...
yg cikgu pulak nk emo pagi2 kenapa??
haishhh...hahhaa
SORRY A LOT TO PN ROZLINA..

and then minggu niyh dapat balik pulang bermalam...
dapat laa berbuka kat umah...
and hope sangat2 dapat berbuka kat hotel as always...
hehehehee...masa tuu je laa boleh melantak makanan...

sorry banyak ceramah dalam post kali niyh
tapi apew salahnyaa kann
bulan niyh aku nk ajak mentarbiyah diri...
kata2 jee dapat aku luahkann...
so sedikit sebanyak dapat laa pahala...
*Ramadhan awalnya rahmat, pertengahannya maghfirah, penghujungnya pembebasan dari api neraka*
yang best nyee ramadhan niyh;
SEMUA PINTU2 SYURGA TERBUKA AND SEMUA PINTU2 NERAKA DITUTUP

kalau nk berbuka dekat DM,
tidak boleh tidak x de kicap and sos thai...
so pandai2 laa bawak dari rumah ehhh.
seriously Im enjoying berbuka and sahur kat Dm tahun niyh
unlike the previous year...
aku rasa tahun niyh aku tetibe semangat nak buat semua bende tuh


okayh laaa thats all for this night...
night yall's!!!
ADIOS


No comments: