Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Wednesday 29 April 2015

Kelas Bersyukur

With every sun comes a new day and new beginning. I hope that things
will be better today than they were yesterday :D

Assalamualaikum.
Okay so entry pada hari ini adalah untuk menghukum diri aku sendiri
hopefully bila berlaku bende yang sama aku dapat mirror diri aku sendiri

Aku rasa sifat kesyukuran aku kepada Allah semakin lama semakin pudar
sebab tu ah zaman ni kene ade kelas bersyukur utk org2 mcm aku
arus modenisasi ni dah menggelapkan hati aku
kalau lah hati ni dapat dibedah dan dapat dicuci
dah lama aku clorox. so by this time aku cuba cuci dia ngan amal soleh
bukan nak berlagak alim. Tapi sampai bila kau nak berlagak kapir
So aku hope aku dapat jadi muslimah yang baik
macam kawan2 aku. Dulu duduk kat hostel slalu ingat mengingati
tapi skang ni bila hidup ngan family yang sesungguhnya busy
bukan parents dan family aku x mengigatkan aku (bukan salah mereka)
tapi sikap acuh tak acuh aku ni. 
hopefully cepat lah masuk U nak berubah. nak start life baru dekat sana,
(mungkin tu sebab Allah x hntar aku oversea kot)

Ya Allah sesungguhnya aku sudah terlupa kurniaan Mu kepada aku
aku menyesal sangat Ya Allah. Kalau lah ini cara kau menghukum aku,
Aku redha dgnnya dan semoga aku dapat mempelajarinya utk masa hdpan
Terima Kasih kerana sedarkan aku awal.

Farah, ni nasihat aku untuk kau!
(kalau yg lain nak baca okay je tak salah)
Lain kali kalau dapat rezeki yang org lain jarang dapat sepatutnya kau bersyukur
bukan nya kau post sana sini situ ckap tu ckp ni. Haish
berubah lah kau pikir hidup ni smooth ke?
hey, sometimes you up sometimes you down lahhh
(tapi kalau kau tersepit antara dua aku x dpt nak tlong)
Kau selalu nasihat org tapi kau buat jugak
(maaf aku bukan insan kamil)
Dapat tu terima je. Kalau tak dapat tu it means that Allah had a better plan for you.
aku bukan nak malukan kau dekat blog kau sendiri.
tapi aku sayang kau!
(aku pon syg diri aku)
So my last point jgn lah sedeyh2 banyakkan dekat diri kepada Allah.
mungkin Allah nak test kau.
tu lah bila tunggu sesuatu puas beribadat
bila dah dpt forget Allah. lain kali jgn lah mcm tu consistent lah sikit
Islam bukan sekadar di IC tapi islam di hati
so please dont go far beyond your limit.

How bad life may seemed to you, there's always a better thing you can do and succeed at 

sorry a bit emotional sikit sebab tu aku luahkan perasaan kat sini.
sebab aku dah x de telinga nak dgr masalah aku.
And sorry aku tak dapat bagi ceramah Islamic for this time takut lari
drpd Ahli Sunnah WalJamaah (erceyh)
tapi aku hope sgt dapat jadi org yang bagi ceramah islamik bukan sekular mcm ni
haha okay gurau no hard feelings

ADIOS :3

No comments: