Something ends because there is something better lined up in the future

Something ends because there is something better lined up in the future

Tuesday 26 May 2015

Medical Student to-be

Alhamdulilah Alhamdulillah Alhamdulilah
Allah dah caturkan aku dengan masa depan yang sempurna.
Hmmm aku gembira sangat. Akhirnya Rayuan JPAMARA dah kuar shortlisted!!!

And jawapan nyaaaa :




Thanks to all yang doakan aku. Thanks to mama and ayah yang susah payah nak aku belajar luar Negara! And tercapai jugak impian aku dekat overseas hehehe eventho in India. At least dapat scholarship then akan bermula lah episode traveling aku yang aku nak sangat tulis dalam blog. Alhamdulillah :D Tak ramai yang tahu aku dapat tawaran ni. Haha nak surprise gitu. So sapa yang baca blog ni je lah yang tahu kahkahkah. And tahniah Malina sebab jadi org first yang tahu dikalangan sahabat2 aku. Aku saja x nak war2kan sebab aku kan ramai haters. Tak ramai pun nak tahu cerita aku so aku bercadang nak bagi dia org terbungkam terkejut beruk bila tahu aku dapat fly. I wanna show to them that eventhough korang treat aku as a loser but aku mampu berjaya #motivation.
Biar lah die org ingat aku selama ni belajar kat UKM je mampu. Hmmm nak die org tahu aku pun berhak berjaya. 



Hmmmmmmmmmmm… keluh panjang actually
Tak tahu laa aku still ade passion ke tak lagi dalam bidang ni. But I will try
I will never make their hopes down just because of me. I will be the first doctor in this big family. So guys please doakan aku dapat berubah sebelum menjejaki negara orang. Nanti sapa yang travel India nanti visit ah aku. Yelaa mainly batch aku semua dapat Europe aku je rase dapat India eh tak no no no ade lagi sorang but boys. Fansuri. Haihhh napa lah dia pergi USM KLE jugak. Dah laa sama prep dekat Kulim. Nampaknyaa 6 tahun lah dengan dia.

So next I will be in Kolej Mara Kulim Kedah for 10 month! So nanti satu college dengan taro and yb at least ade lah kawan from STJ. But why YB???? Kenapa dia ade skali. Tak nak ah cari pasal lagi ngn dia. But who knows aku ade lagi kawan yang aku kenal kann hahah. Hmmm nanti 5 tahun lah aku akan makan curry dekat India. Tapi hujan emas dinegara org hujan batu di negara sendiri lebih baik di negara sendiri. Never lupa asal usul!

So thanks for reading! Rasa macam lega dapat luah kan kegembiraan ini hehehe
ADIOS :3

2 comments:

Nama Saya said...

Assalamualaikum akak, camne akak buat rayuan ni. Kena buat essay ke in bm or english? Akak hantar thru email ke? sbb sy baru check harini n x dapat jpa-mara. Harap sangta akak dapat bantu cos you were in my shoes before so you know how it feels :'(. Thank you

ferrarosman said...

Well, i feel sorry for your bad news . okay let me get this straight, never lose hope, if you really want this course you have to fight for it. Maybe ada lagi rezeki awak disitu atau maybe di tempat lain. Walaubagaimanapun, jangan putus harapan dgn buat rayuan. Certain people mesti dah berhenti berharap and maybe kata tak kuasa nak merayu2. And maybe ada yg dah dpaat twran then dia batalkan last minute, miracles can happen and do happen . banyak2 berdoa. Buat rayuan dalam bhs apa pun tak kesah asalkan bila org tu baca rayuan kita, org tu kesian dan terbuka hati nak ambil kita. And setahu saya rayuan kene buat dekat portal dia masa kita tahu result haritu. Nak cerita la, kawan saya ada smpai jumpa Agong utk dptkan surat sokongan and smpai pergi HQ JPA dekat PJ and memujuk. If you want it, you kene usaha. Best of luck kayh yes i was once in your shoes, I feel you. 👌

You amik course ape? Medic?